diumenge, 1 de desembre de 2013

ELS CATALANS

ELS FERROCARRILS DE LA GENERALITAT ("Els catalans")

  El seu traçat va portar molts més problemes que el de la RENFE. Primer hi havia la controvèrsia entre si el seu trajecte passaria per Sant Vicenç o per Castellgalí i després si hauria de passar pel mig del poble i com ho faria.
  Després de més de 2 anys d'estira i arronsa, van començar les obres.
  El trajecte es va inaugurar el 22 d'agost del 1.924.



 El Breny, número 71.


Una de les grans polèmiques es va resoldre 
amb la construcció d'aquest pont amb tres arcades
per tal de permetre el pas dels vianants i de l'aigua.

1.953, setembre.
Revista Castellet, número 104.

 Es va haver de construir un pont
per a permetre creuar el riu.
Arxiu Miquel Vila.

Pont de ferro i darrere Cal Balet.
Cedida Mercè Canadell i Forest.

Antic pont de ferro.
Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
 Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
Fotografia baixada del blog Castellet de Llobregat.

Antic pont de ferro.
Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
Arxiu Miquel Vila.

Antic pont de ferro.
Arxiu Miquel Vila.

Pont de ferro.
Cedida Mila Muns.

1.927 
Arxiu Miquel Vila.


Màquina a l'antiga estació.
Cedida Rosa Casajuana.

 1.935
Arxiu Miquel Vila.


 1.942 
Família Bernadas i amics a la barana del pont dels FCG.
Al darrera, a la dreta, Cal Soler.
Cedida Pilar Bernadas.


 1.942 
Família Bernadas i amics a la barana del pont dels FCG.
Al darrera, a la dreta, el carrer General Prim i, al fons, la plaça de l'Ajuntament.

Cedida Pilar Bernadas.



1.945
Moisès Bernadas, Carme Vila, la Maria Rosa i la Pilar a l'estació.
Cedides Pilar Bernadas.

1.948 Cap de l'estació.
Besavi del senyor Lafont.
Cedida Esteve Lafont.


  El dia 28 de maig de l'any 1.948 va descarrilar un tren dels catalans. A la revista Castellet, número 16, apareixia el relat del succés, amb un toc molt personal de l'autor.


1.958 
Arxiu Miquel Vila.

1.958 
Arxiu Miquel Vila.


Estació vella.
Elisa Puig.


1.962, any de la gran nevada. L'estació al fons.
L'Espe i el seu pare.
Cedida Espe Vila.


Anys seixanta.
Pont de ferro.
Cedida Pep Codina.

1.963
Cedida Pep Codina i Guàrdia.

1.976
"El Breny" n. 20

1.977 es canvia el pont dels catalans.
"El Breny" n.33


Els incòmodes trens de principis dels anys vuitanta.
Cedida David Bricollé.


  L'any 1.982 l'empresa Dragados y Construcciones S.A. comença les obres d'electrificació i renovació de la via, del tram comprès entre Castellbell i Manresa.
  Així mateix es preveu la construcció de dos passos soterrats als carrers Cervantes i Enginyer Llansó, la renovació de l'edifici de l'estació i, per a l'any següent el funcionament dels nous trens que l'empresa La Maquinista ja estava contruïnt.
El Breny, número 79.


 1.983
Construcció del pas soterrat.
Cedida David Bricollé.

 1.983
Construcció del pas soterrat.
Cedida David Bricollé.

1.984 Inauguració del pas soterrat.
Amb el vicepresident de la Diputació de Barcelona, Josep M. Calmet.
Cedida David Bricollé.

1.984 Inauguració del pas soterrat.
Cedida David Bricollé.


1.985 construcció de la nova estació
"El Breny"

1.986 estació vella
"El Breny"

 1.986 estació nova
"El Breny"

Durant uns anys, les dues estacions conviuen.
Cedida David Sanz.


Els trens encara segueixen essent molt estrets.
Cedida David Sanz.

Pas soterrat sota les vies dels FFCCG
Arxiu Miquel Vila.

Pas sota les vies, paral·lel a la carretera.
Arxiu Miquel Vila.

2.013 juny.
Pont nou dels F.C.G.
Cedida Núria Puértolas.

 2.013 juny.
Pont nou dels F.C.G.
Cedida Núria Puértolas.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada